Vitaminra van szüksége a látáshoz. Az A-vitamin: előnyök és hátrányok


Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye a szeme egészségéért

Március Vitaminok és ásványi anyagok a korosodó szemnek 50 éves kor felett a a látásromlást befolyásoló tényezők romlása természetes folyamat, de ennek gyorsasága számos dologgal befolyásolható: többek között azzal, ha megadjuk a szervezetünknek azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, amik a szem egészséges működéséhez szükségesek.

Lássuk, melyek ezek! Az A-vitamin, mint antioxidáns hiányában például romlik a szem sötéthez való alkalmazkodási képessége, a C-vitamin nélkül pedig a zöldhályog kialakulásának kockázata nő, míg az omega 3 zsírsavak a szemszárazság vagy az éleslátásért felelős makula — magyarul a szemben található sárgafolt — betegségeinek kialakulásának esélyét csökkentik.

vitaminra van szüksége a látáshoz

De szerepet játszanak a szem egészségének megőrzésében az olyan anyagok is, mint a béta-karotin, a flavonoidok, a lutein és zeaxantin, a szelénium, a cink vagy az E-vitamin.

Béta-karotin A béta-karotin az A vitamin fontos forrás, hiszen a szervezet ezt a vitamint állítja elő belőle.

  1. Látásjavító vitaminok | A szem egészsége és a látás | CooperVision
  2. Vitaminok a szemnek | Gyógyszer Nélkül
  3. 4 szemerősítő vitamin és ásványi anyag - Ha ezeket szeded, nem romlik a látásod | Femcafe

A vitamin fontos a jó látás és a nyálkahártyák egészsége szempontjából, cinkkel valamint E- és C-vitaminnal kombinálva pedig a béta karotin lassítja az időskori makula degeneráció kialakulását. Vitaminra van szüksége a látáshoz különféle vitamin és szemerőt javító készítmények mellett természetes állapotában a répában, édes burgonyában, spenótban, a leveles kelben és a vajdió pépben található meg.

Flavonoidok Szent-Györgyi Albert fedezte fel ezt a vegyületcsoportot, amelynek sok növény köszönheti gyógyító hatását. A falvonoidok kedvező hatásukat egyéb antioxidánsokkal együtt A- C- E-vitamin fejtik ki: csökkentik a hajszálerek törékenységét és áteresztőképességét, segítik az erek ellazulását. Jótékonyan hatnak a makula egészségére, és mérsékelik a hályogok kialakulásának esélyét.

Olyan finomságok bővelkednek ebben az anyagban, mint a tea, a vörös bor, a citrusfélék, az áfonya, a cseresznye, a hüvelyes termények és a szója termékek. Lutein és zeaxantin A falvonoidokhoz hasonlóan a hályogok kialakulását lehetőségét csökkenti a lutein és zeaxantin, valamint a sárgafolt elváltozásai is lassíthatók vele.

vitaminra van szüksége a látáshoz

Zöld növényekben találhatók nagy mennyiségben: például a spenótban, leveles kelben, kelkáposztában, karalábéban, cukkíniben és más tökfélékben. Omegazsírsavak A szemszárazság ellen és a makula egészségének megőrzésében vehetjük jó hasznát az egyébként is nagyon fontos élettani jelentőségű omega-3 zsírsavaknak. Elsősorban a hidegtengeri halakban makréla, hering, lazac fordul elő nagyobb mennyiségben természetes állapotában, de jó forrása a mandula, dió is, és a nálunk is elérhető áron kapható busa.

vitaminra van szüksége a látáshoz

Szelén Az előrehaladott állapotú szemfenék meszesedés tüneteit csökkenti C- és E vitaminnal kombinálva. A tenger gyümölcsei és a barna rízs az elsődleges szelénium forrás a természet patikájában, de a különféle vitaminkészítményekből, szemegészség megőrző termékekből is hozzájuthatunk.

Az A-vitamin: előnyök és hátrányok

Ha a szem nem jut elegendő A-vitaminhoz, akkor szem alkalmazkodási képessége a fényviszonyok változásaihoz csökken, ami gyenge látáshoz vezet szürkületi időszakban.

Olyan állati eredetű fehérjékből szerezhető be, mint például a tej, tojás, csirke- és marha máj és a sárgarépa. C-vitamin A C-vitamin is általános fontosságú a szervezet megfelelő működéséhez.

Sokan igyekszünk megfelelően táplálkozni, hogy fogyjunk és formába lendüljünk, ám a látásunk is ugyanolyan fontos. Napi egy répa, és az optometristának nincs dolga? Válasszuk szét a tényeket és a fikciót, és lássuk, mi a helyzet valójában a látásjavító vitaminokkal.

Vitaminra van szüksége a látáshoz szemnek azért van rá szüksége, mert nélküle megnő a hályogok és a makula degeneráció kialakulásának veszélye. A legjobb C-vitamin források a csipkebogyó, a kivi, a homoktövis, a brokkoli, a gránátalma és a citrusfélék.

vitaminra van szüksége a látáshoz

E-vitamin Béta karotinnal és E-vitaminnal kombinálva a szemfenék egészségének megőrzésében segít, lassítja és csökkenti a makula degenerációs tünetek kialakulásának esélyét. Mandulából, napraforgó magból és mogyoróból nyerheti a szervezet a számára szükséges mennyiséget.

Keress receptre vagy hozzávalóra

D-vitamin A D-vitamin a makula degeneráció megjelenését késlelteti és lassítja a betegség előrehaladását. Az elsődleges D-vitamin forrás a napfény, de ennek hiányában olajos halakból szardína, makréla, lazac szerezhető be. Cink A cink az A-vitamin felszívódását segíti elő, és ezen keresztül jótékony hatással van a az előrehaladott makula degeneráció kezelésére, valamint segít megelőzni a vakság kialakulását.

Osztrigából, marha húsból, rákfélékből juthatunk hozzá a természetes állapotában.

vitaminra van szüksége a látáshoz

Tetszett a cikk?